بعنوان یک استاندارد، نفوذ ۲۰ درصدی به بازار (داشتن سهم ۲۰ درصدی) برای یک شرکت و محصولاتش بسیار خوب می باشد. البته برای کشوری چون فنلاند که خانه اصلی نوکیا برای ۱۵۰ سال بوده، انتظار می رود که محصولاتش با استقبال بیشتری نسبت به سایر نقاط جهان روبرو شوند.
زمانی که صحبت از تکنولوژی و انتخاب محصولات جدید میشود مردم ممکن است عِرق وطنی خود را از دست بدهند و شاید بدانید که وقتی خرید نوکیا از جانب مایکروسافت قطعی شد، فروش محصولات نوکیا حتی در فنلاند نیز دچار افت شدیدی شد.
عرضه لومیا ۸۰۰ به عنوان اولین گوشی هوشمند نوکیا با سیستمعامل ویندوزفون در اواخر سال ۹۰ شمسی برای خود داستانی به همراه داشت. کشوری با ابعاد فنلاند که بیشتر از ۵ میلیون نفر جمعیت دارد حالا از گوشیهای لومیا در طی دو سال اشباع شده است.
اما آیا فنلاندیها هنوز از این گوشیها استفاده میکنند؟ احتمالا پاسخ منفی است. فنلاند یک کشور مصرفکننده است و با این حساب نتیجه را به راحتی میتوان حدس زد. اما باز هم نمیتوان نفوذ این شرکت در خانه خود و فروش موفق گوشیهای نوکیا که به سیستم عامل ویندوز مجهز بودهاند را نادیده گرفت.